Létrák és állványrendszerek különleges csúszásgátlással
Projektjelentés: HLB Hessenbus GmbH
Termék:
Rögzített tető-munkaállvány elektromosan kitolható elemekkel elektromos buszok karbantartási és javítási munkáihoz
Ügyfél:
HLB Hessenbus GmbH
A hesszeni Landesbahn GmbH egy frankfurti székhelyű közlekedési vállalat, amely személy- és teherszállítást végez különböző vasúti vonalakon Hessenben és a szomszédos szövetségi tartományokban. Hessen tartomány leányvállalataként a Hessische Landesbahn helyi és tehervonatokat is üzemeltet. A HLB Hessenbus GmbH 2005 óta működik, és a helyi autóbusz-közlekedés (BPNV) szállítási szolgáltatásaival gazdagítja a konszern szolgáltatási körét a kasseli, butzbachi és hofheimi telephelyeken. A kínált buszjáratokon kívül a cég műhelyeket és infrastrukturális részleget is működtet. Modern flottájával és hozzáértő alkalmazottaival a Hessische Landesbahn elkötelezett a megbízható és ügyfélközpontú megoldások mellett Hessenben és azon túl.
Az elmúlt években a Hessische Landesbahn egyre inkább az elektromos buszok használatára támaszkodott, mint környezetbarátabb és fenntarthatóbb megoldásra. A cég már több e-busszal is üzemel Hessen különböző buszvonalain. A HLB elektromos buszait éjszaka töltik speciális töltőállomásokon, napközben pedig károsanyag-kibocsátásmentesen és csendesen közlekednek. Az e-buszok használatával a Hessische Landesbahn jelentős mértékben hozzájárul a levegő- és zajszennyezés csökkentéséhez a városokban és községekben. Az új autóbuszok megvásárlásával a hofheim am Taunus-i depó töltő- és műhelyinfrastruktúrája is az új körülményekhez igazodott. Az ellenőrzések, javítási munkák és az ismétlődő tesztek mellett immár a klímarendszerek és az akkumulátorcsomagok szervizelésére és javítására is lehetőség nyílik.
A tető-munkaállványt egy már meglévő, korlátozott férőhellyel rendelkező karbantartó csarnokba terveztük. Első lépésként pontos mérés készült, amely lehetővé tette a kivitelezés precíz, minimális helyigényű tervezését. Az új karbantartási állvány sajátosságait és követelményeit a megrendelővel szoros együttműködésben megvitattuk és beépítettük a tervezésbe.
Például a meglévő daru kifutópálya csővezetékeinek magasságát át kellett állítani ahhoz, hogy a szerkezetet el lehessen fogadni. A meglévő abroncskarokat be kellett építeni a tető-munkaállvány biztonsági koncepciójába. A helyhiány és az abroncskarok ebbe a szerkezetbe való integrálása miatt az alapesetben felfelé tolható biztonsági síneket úgy kellett kialakítani, hogy oldalra lehessen őket hajtani.
Ezen kívül egy töltőállomás került felszerelésre, amely a buszok parkolási helyzetéhez igazodik a tető-munkaállványon, hogy minimalizálja a töltőkábel esetleges akadályait.
Minden tekintetben biztonságos és hatékony
A szerkezetet kifejezetten a 12,20 m hosszú eCitaro buszmodellhez fejlesztették ki, amelyen a tetőn kapott helyet a klímaberendezés, az akkumulátormodul, az akkumulátorhűtő és az inverter. Ezeknek biztonságosan és kényelmesen hozzáférhetőnek kell lenniük javítás vagy modulcsere céljából. Az autóbuszok egy oldalról mennek be a tető-munkaállványhoz, és fénysorompó biztosítja őket. A tető-munkaállvány elején és hátulján lévő két korlát kihajtható a talapzatból, mielőtt a buszok behaladnának. Az elektronikusan vezérelt kitolható elemek ezután az irányító állomásról dokkolhatók a buszok külső burkolatához. A kitolható elemek nyomásérzékeny érintkezőléccel ellátott gumi ütközőkkel rendelkeznek, amelyek védi a busz külső burkolatát és a festéket a sérülésektől.
Ha minden kitolható elem és korlát zárva van, a biztonsági ajtók kinyílnak, és a munkaállványra a lépcsőn keresztül fel lehet lépni. Az abroncskarok, amelyek szintén a kapcsolószekrényen keresztül vannak csatlakoztatva, reteszelve vannak, hogy megakadályozzák a kitolható elemek vagy korlátok sérülését. Ha a tető-munkaállvány kitolható elemei teljesen be vannak húzva és a két korlát le van hajtva, akkor a gumikarok ismét kioldódnak.
Ügyfelünk, Michael Peitz, a HLB Hessenbus GmbH munkatársa mondta rólunk:
„Nagyon örülünk a szerkezet sikeres telepítésének. A KRAUSE kiváló projekt partnerként segítségünkre volt abban, hogy a tető-munkaállvánnyal még korlátozott helyen is nagy lépést tehessünk előre a KOM-karbantartás felé. Hozzáértő partnerként meggyőzött minket az első konzultációtól a követelményprofilunk megvalósításáig.“
A daru és a munkaállvány kéz a kézben jár
A nehéz akkumulátormodulok cseréjéhez a HLB munkatársai darut használnak, amely a busz mögötti területen fel tudja emelni a terheket. Annak érdekében, hogy a munkaállványról jobb rálátás legyen erre a területre, az egyik oldalon meghosszabbították, és a daru vezérlőpultjával lehet hozzáférni. Alternatív megoldásként ez a terület anyagok vagy szerszámok tárolására is használható. A rakomány felemelése után a daru átnyúl a lengőajtóval ellátott biztonsági korláton. A felhasználók leesésvédelme így mindenkor garantált.
Most kezdődhet az igazi munka. A HLB dolgozói több csatlakozóaljzattal és egy sűrített levegős tömlőtekerccsel állnak a tető-munkaállványon. A munkaállvány alatti területet a kiegészítő világításon kívül aljzatokkal is ellátták.
Különböző burkolatok a maximális rugalmasság érdekében
A munkaállvány burkolatait egyedileg, a különböző területekhez igazították. A 60°-os dőlésszögű lépcső R13 csúszásgátló osztályú alumínium rácsos lépcsőkkel készült. Az emelvényen a munkafelület bordázott alumínium, a kitolható elemek anyaga alumínium cseppmintás lemez . A KRAUSE speciális megoldásaiban minden burkolat az ügyfél igényprofiljához és a helyszíni feltételekhez igazítható. A meglévő szerkezetekben a megváltozott munkakörülmények miatti utólagos csere a moduláris felépítésnek köszönhetően nem okoz gondot.
Érdeklődés:
Kérdése van az alumíniumból készült, haszon- és kötött pályás járművekhez használható megoldásainkkal kapcsolatban? Ne habozzon, vegye fel velünk a kapcsolatot, és tudjon meg többet egyedi szolgáltatásainkról. Örömmel állunk rendelkezésére egy személyes tanácsadás keretében, minden kötelezettség nélkül.
Jelenleg nincs megjelenítendő esemény. A listát folyamatosan frissítjük.