Létrák beltéri munkákhoz: hatékonyság és biztonság a munkák széles skálájához
Projektjelentés: SWEG Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH
Termék:
Rögzített tető-munkaállvány elektromos magasságállítással és manuálisan kitolható elemekkel vonatok karbantartásához és javításához
Ügyfél:
SWEG Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH
A SWEG Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH, székhelye Lahr (Fekete-erdő), egy közlekedési vállalat, amely fontos szerepet játszik a helyi tömegközlekedésben és teherszállításban Délnyugat-Németországban. Körülbelül 470 autóbuszt, 180 vasúti járművet és 6 teherszállítási dízelmozdonyt tartanak karban, melyeket több telephelyen szervizelnek.
A SWEG gammertingeni Hohenzollerische Landesbahn közlekedési vállalata számára a KRAUSE kifejlesztett egy nulla résméretű rendelkező tető-munkaállványt, amelyet kizárólag a 622-es sorozat "Lint 54" vonataihoz igazítottak. Ez biztonságos hozzáférést biztosít a SWEG dolgozói számára a vonatok tetejéhez, különösen a légkondicionáló rendszerek karbantartása céljából. A KRAUSE megoldása jelentősen csökkenti a vonatok üresjárati idejét, miközben jelentősen megnő az ergonómia és a munkahelyi biztonság. Ez olyan befektetés, amely gyorsan megtérül, és fenntarthatóan növeli a hatékonyságot.
Az 55 m hosszú tető-munkaállvány két karbantartó csarnokon halad keresztül, amelyeket áttöréssel kötöttek össze egymással. A két csarnok közötti szűk keresztmetszet miatt az építkezést centiméteres pontossággal a meglévő térhez kellett igazítani. Ennek megvalósítása érdekében a teljes csarnokot 3D szkennerrel mérték be. A 3D szkennelés lehetővé teszi speciális megoldások beépítését meglévő csarnokkonstrukciókba kis helyigényű és speciális feltételek mellett (tartóoszlopok, gépek vagy rendszerek).
A mérések alapján a KRAUSE tervezői szinte minden rendelkezésre álló centimétert hatékonyan fel tudtak használni a munkaállvány maximális hasznosítható felületének eléréséhez, és egyben biztosították az illeszkedés pontosságát.
A hatékonyság és a balesetbiztonság növelése
A SWEG gammertingeni Hohenzollerische Landesbahn közlekedési vállalata számára a KRAUSE kifejlesztett egy nulla résméretű rendelkező tető-munkaállványt, amelyet kizárólag a 622-es sorozat "Lint 54" vonataihoz igazítottak. Ez biztonságos hozzáférést biztosít a SWEG dolgozói számára a vonatok tetejéhez, különösen a légkondicionáló rendszerek karbantartása céljából. A KRAUSE megoldása jelentősen csökkenti a vonatok üresjárati idejét, miközben jelentősen megnő az ergonómia és a munkahelyi biztonság. Ez olyan befektetés, amely gyorsan megtérül, és fenntarthatóan növeli a hatékonyságot.
Az 55 m hosszú tető-munkaállvány két karbantartó csarnokon halad keresztül, amelyeket áttöréssel kötöttek össze egymással. A két csarnok közötti szűk keresztmetszet miatt az építkezést centiméteres pontossággal a meglévő térhez kellett igazítani. Ennek megvalósítása érdekében a teljes csarnokot 3D szkennerrel mérték be. A 3D szekennelés lehetővé teszi speciális megoldások beépítését meglévő csarnokkonstrukciókba kis helyigényű és speciális feltételek mellett (tartóoszlopok, gépek vagy rendszerek).
Ennek a mérésnek alapján a KRAUSE tervezői minden rendelkezésre álló centimétert hatékonyan tudtak felhasználni a munkaállvány maximális hasznosítható felületének eléréséhez, és egyben biztosították az illeszkedés pontosságát.
A vonatok az egyik oldalról érkeznek be. A munkaállvány elöl és hátul elektronikusan megemelhető, hogy a vonatok be tudjanak alá állni. Miután a vonat elérte a végleges parkolási helyzetét, a kitolható elemek tizenkét méter hosszan rögzíthetők a vonat karosszériájához, összecsukható kézi hajtókarokkal. A beépített ütközésvédelem védi a festéket, és lehetővé teszi a tető munkafelületének közvetlen csatlakoztatását a járművekhez. A dolgozók biztonsága és az esetleges ipari targoncák által okozott károk elkerülése érdekében a magasságállítást a tartóoszloppal együtt védőráccsal látták el.
A tetőmunka állvány használata jelentősen növeli a felmerülő karbantartási munkák hatékonyságát, hiszen a teljes vonat tetőterülete egy munkaállvány segítségével elérhető. Ez teljesen kiküszöböli az alternatív hozzáférési pontok állandó áthelyezésének szükségességét, ami nem csak idő-, hanem költséghatékony is. A munkafolyamatok könnyebben elvégezhetők, és a fel- és lemászások száma is minimálisra csökken. Ezenkívül a KRAUSE megoldása jelentősen növeli a munkabiztonságot, ami a dolgozók állás idejének csökkenésében is megmutatkozik, és így a karbantartó állvány általános teljesítményét is optimalizálja.
Mivel a kitolható elemekkel ellátott tető-mukaállvány teljes szélessége a kialakítás miatt csak egy méteres munkaterületet enged, négy tároló került kialakításra a szerszámok, anyagok és alkatrészek tárolására. Ezeket a munkaterület két oldalára szerelték fel, és tárolóként szolgálnak a vonatváltások során, így nem kell feleslegesen fel- és leszállítani a munkaanyagokat.
Az egyetlen vonatmodellre fókuszálva a két vasúti kocsi csatlakozásának területén a dolgozókat rögzített korlát védi. Ha egy későbbi időpontban egy másik, vagy új vonatmodell szervizelésére kerül sor, a praktikus, moduláris felépítésnek köszönhetően a tető-munkaállvány gyorsan és egyszerűen átalakítható.
Ezt mondta rólunk ügyfelünk, a SWEG Südwestdeutsche Landesverkehrs-GmbH:
„Szeretnénk megköszönni a KRAUSE csapatának a problémamentes együttműködést és a mindenre kiterjedő támogatást a projekt teljes megvalósítási ideje alatt. A kedvezőtlenebb térbeli adottságok ellenére olyan tető-munkaállvány került beépítésre, amely teljes mértékben megfelel a műszaki és biztonsági követelményeinknek.“
Maximális biztonság a fel- és lejutás során
A középen elhelyezett két lépcsőfeljáró R13-as csúszásgátló osztályú rácsos lépcsőkkel és korlátvédelemmel van felszerelve. A tető-munkaállvány végén két menekülőlétra gondoskodik a dolgozók biztonságáról. A tető-munkaállványon a dobogó bordázott alumíniumból, a kitolható elemek pedig cseppmintás alumínium lemezből készültek. Általánosságban elmondható, hogy a lépcsőfokok és a dobogó anyaga mindig a megrendelő igényeihez igazítható.
A munkafelület elektromos és sűrített levegő csatlakozással van ellátva, és a munkafelület alatt elhelyezett lámpák gondoskodnak a munkahely megfelelő megvilágításáról. A vonatok beérkezésénél egy jelzőrendszer segíti a mozdonyvezetőket.
Jelenleg nincs megjelenítendő esemény. A listát folyamatosan frissítjük.